اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۹۰۰۰

سید صالحی: تیم ملی فوتبال در جام کافا محک نخورد

سید صالحی: تیم ملی فوتبال در جام کافا محک نخورد
کارشناس فوتبال گفت: تیم های ملی افغانستان و قرقیزستان در سطح تیم ملی فوتبال نیستند و محک جدی در جام کافا نخوریم.
۱۳:۴۲ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره برد تیم ملی ایران برابر تیم ملی قرقیزستان و صعود به فینال جام کافا اظهار کرد: بازی تدارکاتی برای تیم ملی بود و تیم‌های افغانستان و قرقیزستان فاصله زیادی با ما دارند.   تیم ملی در این بازی نسبت به بازی با افغانستان تغییراتی را داشت و  مهدی طارمی سعی می‌کرد به رضا اسدی نزدیک‌تر باشد و بیشتربازیکنان سعی داشتند با کار‌های ترکیبی و سرعتی از کناره‌ها به دروازه حریف نزدیک شوند.

او ادامه داد: تیم قرقیزستان کناره‌ها را برای تیم ملی بسته بود و سعی کرد تیم ملی از عمق دفاع حریف به گل برسد. طبیعی است که این گونه تیم‌ها تدافعی بازی می‌کنند و چشم به ضدحملات دارند و زمانی که تیم ملی ۲ بر صفر جلو بود حریف جلوتر آمد و روی یک غافلگیری گل خوردیم، اما بعد از آن تیم ملی با تعویض‌هایی که انجام داد توانست موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کند و مهدی طارمی و سردار آزمون گلزنی کردند.

سید صالحی گفت: این بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی سختی نداشتند و فشار آن چنانی روی دروازه ما نیامد و محک جدی نخوردیم. البته در این موقعیت بازی‌های دوستانه انجام شد و بازیکنان یک مقدار با یکدیگر هماهنگ و آماده‌تر برای جام ملت‌های آسیا  می‌شوند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال  به فینال جام کافا راه یافت و می‌تواند قهرمان این رقابت‌ها شود، گفت: ازبکستان تیم قدرتمندی است و تیم ملی در این بازی محک جدی خواهد خورد. حضور در مسابقات کافا به خاطر این بود که بازیکنان بیشتر در کنار هم بازی و تمرین کنند و همدیگر را بهتر بشناسند.

او درباره اینکه جام کافا را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: این بازی‌ها کیفیت بالایی نداشت و بازی دوستانه برای تیم ملی بود. همچنین امیر قلعه نویی مدت زمان بیشتری بتواند بازیکنان را در کنار یکدیگر بگذارد و به ترکیب ایده آل و تفکری که دارد زودتر برسد به همین علت تیم ملی در جام کافا شرکت کرد.   وگرنه بازی‌هایی نبود که فشار آن چنانی به بازیکنان بیاید. تیم‌های افغانستان، قرقیزستان و تیم‌های دیگر در سطح تیم ما نیستند.

سید صالحی تصریح کرد:  تیم ملی استرالیا با آرژانتین بازی دوستانه برگزار کرد و تیم ملی ژاپن با تیم ملی پرو بازی کرد و بازی‌های سخت تری حریفان ما در جام ملت‌ها بازی کردند. اگر تیم ملی بازی نمی‌کرد  قاعدتا  شرایط ایده آلی نداشت، اما این بازی‌ها با وجود اینکه شرایط خوبی نداشت و کیفیت لازمه را نداشت، اما از آن جهت که بازیکنان بیشتر در کنار هم بازی کرده و شناخت پیدا می‌کنند از این لحاظ خوب بود.

کارشناس فوتبال درباره اینکه چرا تیم ملی فوتبال نمی‌تواند با تیم‌های بزرگ بازی کند، گفت: این موضوع را باید از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسید که علت اینکه نمی‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم چه چیزی است؟ البته بستگی به رابطه دارد و ارتباطی که باید داشته باشند و برنامه ریزی که انجام بدهند. تیم‌های ملی کشور‌های دیگر از یک سال، ۶ ماه قبل بازی‌های تدارکاتی خود را می‌بندند، اما ما می‌گذاریم و لحظه آخر تصمیم می‌گیریم مثل کار‌هایی که در فوتبالمان اتفاق می‌افتد و هست.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند طلسم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را بشکند، گفت: تیم‌های خوبی در آسیا هستند و شرایط ایده آل تری نسبت به تیم ملی دارند، اما ما باید منتظر باشیم و بازیکنان ما در لحظات سخت و حساس کار‌های بزرگی انجام می‌دهند. قاعدتا با این برنامه ریزی که داریم تیم‌های دیگر از ما جلوتر هستند و ما  نمی‌توانیم انتظار موفقیت را از تیم ملی داشته باشیم.

 
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین